Nå senker freden seg.

Jeg er så lei valgkamp. Lei ordflommen fra de som skumleser små artikler fra folk med fine titler og kaller det for forskning. Lei de som tror de har alle svar om skolen fordi et partiprogram sier det er sånn.  Lei de som sammenligner  skoler og sier min skole er best fordi vi leser 0,002 poeng bedre enn naboskolen.

Jeg leter etter noen som tør å si at alle skoler er gode, men de er gode på forskjellige områder.  Om elevene er flinke lesere, så kan trivselen være elendig.  Om alle lærerne har mastergrad, kan de likevel være elendig til å formidle og ivareta. Om planene er vakkert skrevet og ligger på hjemmesiden, er de ikke nødvendigvis implementert i skolehverdagen.

Hvor var lærerne i valgkampen? Vi har en elendig fagforening (den største, ja) som er mer opptatt av hva de skal ha på seg til landsmøtet enn å markere seg i politikken. De lot lærerne bli representert av politikerbroilere som gullet opp svada de har lest i tabloidpressen. Derfor kommer ikke lærerne til å bli hørt – denne gangen heller.

Nå tenkte jeg at jeg skal slutte å surve på egen hånd.  Derfor meldte jeg meg inn i et parti i går.  Til å begynne med blir det i lokallaget, dette skal bli moro. Når ikke fagforeningen vår er synlig, må lærerne gå inn i politikken. Unna vei, her kommer jeg. 

Min kampsak? Noe som ligner på ‘Gi lærerne tillit og tid til å gjøre det de er utdannet til!’ Så får vi se hvor mange stemmer det blir ved neste veiskille.

Godt valg til alle.

Hanne

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

