Når OECD har talt.

Så kom det enda en dom fra de høye herrer sydpå i verdensdelen. Skolen i Norge gir ikke valuta for pengene. Vi driver ikke økonomisk nok, og skolen er for dyr. Det var meldingen denne gang. Neste gang er det sikkert noe annet.

Min undring går på hva politikerne gjør med dette. Blir det brukt i valgkampen, kanskje? Jeg vil tro at det blir fine ord å slå i bordet med.

Eller skal skoleNorge snu seg rundt igjen, slik at storebror kan se at vi gjør som vi blir fortalt? Altså; når OECD finner en feil, snur vi alle steiner for å bli flinkest i klassen?

Jeg ønsker å se at politikerne blåser i hele saken. At de sier som min gamle sjef sa for å avslutte enhver diskusjon; ”Jeg hører hva du sier”.

La oss slippe pålegg for å tekkes de som ikke kjenner oss. La oss være stolt og glad for hva vi får til med de pengene vi har.

I mellomtiden slår vi av laptopen, stenger læringsplattformer, fortrenger planer og føringer, tar med oss skrivebordspedagogene og nyter en velfortjent og skoleløs uke.

Hurra for vinterferien.

Hilsen Hanne

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

