Byråkrater på Twitter

Jeg er på Twitter. (@hannesand) Ikke fordi jeg har så mange snertne kommentarer, men det er så moro å følge med hva som blir skrevet der.
I dag kom dette:
”Utdanningsdirektorat‏@Udir
Til dette skoleåret kan vi friste med nye rundskriv, læreplaner og veiledninger. Høres ikke det bra ut, så vet ikke vi! http://www.udir.no/Lareplaner/Aktuelt/Nytt-til-skolestart-20122013/”
Min første reaksjon var at noen har tulla. Dette kan da ikke komme fra Udir?
Men hvis det gjør må jeg fortelle at jeg søkte jobb der for et år siden, men fikk den ikke fordi jeg ikke var byråkratisk nok. Derfor har jeg fulgt byråkratene tett for å se hva som skiller dem og meg.

Så kommer det ovenstående. Er det byråkratisk språk? Eller er det en skrivebordspedagog som fortvilet prøver å fenge oss som jobber på grasrota? Hvis ikke jeg var byråkratisk nok, hva med denne skribenten?

Innholdet er jo også til å grine av. Tror de virkelig at vi tar bølgen for enda flere ord fra deres skrivebord? Tror de virkelig at skolehverdagen gjøres lettere av enda flere endringer, planer og pålegg?
(Det er jo en mulighet for at dette er nyttige ting, men måten det blir formidlet på – grøss!)

Jeg håper at noen i Udir skjønner at dette er total skivebom.

Enn så lenge ler jeg videre.

Hilsen Hanne

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

