Farvel til Kjenn skole

I dag kom dagen jeg ikke trodde skulle komme, mitt siste møte med alle som jobber på Kjenn skole. Vi hadde en velfungerende skole, med stabilt kollegium fikk elevene til å yte maksimalt, med flinke og arbeidsomme elever som trivdes på skolen sin, samt et engasjert og positivt FAU. Vi hadde gode resultater både faglig og sosialt. ”Alle” ville gå på Kjenn, for der var det godt å være. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er bildet på en skole slik man ønsker den.
Sjokket blir derfor stort når skolesjefen en dag sa han ikke lenger hadde tillit til meg. Han sa jeg er uten empati, hjerterå og nådeløs, derfor måtte han ta meg vekk fra rektorjobben. Det er underlig at jeg med disse egenskapene klarte å få folk til å jobbe og elever til å trives på skolen. Han sier også at det betyr ikke noe hvilke resultater skolen får eller hva foreldre, lærere eller elever sier, det er hans ord som gjelder.
Så måtte jeg slutte, og alle satt forvirret tilbake. Vi voksne kan nok klare oss, men til sist er det elevene som må betale prisen. De blir utsatt for vikarer og lærerbytte, og skjønner ikke helt hva som foregår. Skolens mål er at elevenes læringsmiljø er trygt, og jeg vet at de som ble tilbake på skolen har gjort en kjempejobb for elevene. Men likevel. Dette kunne vært unngått med litt dialog, forståelse og raushet.
Det var trist å måtte gå fra alle de flotte menneskene jeg har hatt gleden av å jobbe med i disse årene. Jeg er stolt over alt vi fikk til, og håper de gode kreftene vinner i neste runde.
Takk for alt, og lykke til videre, alle Kjenninger.
Klem fra Hanne

  1. #1 by Sonia on 10. mai 2011 - 09:12

    Hei Hanne!
    «Vi voksne kommer til å klare oss».Vi er mange som ville ha akkurat deg som rektor, men helsen din er viktigst.
    Min mor ble mobbet i en årrekke mens hun jobbet på RIkshospitalet som bioingeniør. Hun døde av kreft. Da er prisen for høy og det er best å snu arket, slik du nå gjør.

    Lik

  2. #2 by Hanne Sand on 10. mai 2011 - 16:07

    Takk, Sonia, Det er leit å måtte gå fra dere, men jeg er glad for alt vi hadde sammen. Kos deg videre i permisjonen.

    Lik

Legg igjen en kommentar

